Sztuka miłości i seks w hamaku
Yolanda Valery
BBC Mundo, Venezuela
Jeśli nie macie hamaka – albo lepiej „chinchorro”, hamaka w wersji mniejszej i bardziej elastycznej, który wywodzi się z Wenezueli – to znaczy, że nie doświadczyliście prawdziwej przyjemności płynącej z kochania się. Czy wiecie, że istnieje więcej niż 60 sposobów kochania się w hamaku? Każda z nich opisana jest w książce wszechstronnego, wenezuelskiego autora Carlosa Torrealby.
Torrealba jest profesorem filozofii, doktorem nauk politycznych i społecznych, magistrem sztuk wojskowych a także wielu innych tytułów naukowych. Pewnego dnia postanowił odejść od tematów, który stanowiły nurt przewodni jego 12 publikacji i zająć się zgłębianiem wiedzy na temat korzeni człowieczeństwa.
„Seksualność jest swego rodzaju pierwszym językiem, to dotyk, nasza skóra. Jeśli nie będziemy w stanie zrozumieć się na poziomie seksualności, całe nasze działania pójdą na marne”, mówi Torrealba.
Próbą zrozumienia się, przynajmniej w obszarze Wenezueli, jest kawałek materiału rozwieszony między dwoma punktami. „Hamak dla latynoamerykanów jest jak cały dom. To miejsce narodzin, kołyska, miejsce gdzie ludzi się kochają, a w końcu umierają. To element fundamentalny całego życia, chociaż na co dzień się tego nie dostrzega”, dodaje Profesor.
Tak narodziła się „hamako-sutra”, rodzaj teoretycznego i praktycznego podręcznika traktującego o miłości i ekspresji podczas aktu miłosnego w powolnym i miarowym rytmie hamaka.
Bez akrobacji cyrkowych
Powtarzając za Torrealbą, liczba rodzin, które posiadają hamaki w rejonach miejskich znacząco rośnie. Dane zebrane przy okazji przeprowadzanych badań naukowych, pokazuja, że w Caracas o 30% więcej rodzin ma hamak zawieszony w mieszkaniu lub na balkonie i „więcej niż połowa z nich używa hamaków okazjonalnie podczas współżycia”.
Sekret tkwi w tym, że hamaki „mają większą pojemność i dają większą swobodę ruchów”.
„Seks w hamaku to dużo seksualności i bliskość ciał”.
„Hamaki kryją w sobie wiele możliwości. Można chwytać się której kolwiek części hamaka stopami i dłońmi. Ze względu na swoje anatomiczne właściwości, hamak jest dobry dla każdego, osób pulchnych, szczupłych, czy dobrze zbudowanych” - tłumaczył profesor w rozmowie z BBC Mundo.
Rozmiar ma znaczenie
¿Y en qué se traduce todo esto? A través de la observación, entrevistas y la experiencia propia, Torrealba recopiló más de 60 posiciones, completas con detalles como "comodida", "ventajas y
Do czego to wszystko zmierza? Dzięki obserwacjom, wywiadom i osobistym doświadczeniom, Torrealba zebrał powyżej 60 pozycji i uzupełnił je o detale takie jak „komfort”, „zalety i wady”, poziom „manipulacji” i „penetracji” oraz porady jak zawiesić hamak, aby uzyskać jak najlepsze odczucia.
„Studiowałem Kama-Sutrę... i są w niej niektóre pozycje stworzone dla sportowców w wersjach z hamakiem”, wspomina autor. „Ale wszyscy mieszkańcy równin w Wenezueli są sportowcami”.
Każda z pozycji ma nazwę nawiązującą do życia na wsi, długich wypraw konnych i hodowli bydła. To wszystko przypomina o życiu na wenezuelskich równinach lub życiu zwykłych pasterzy bydła. Te nazwy to między innymi „szczeniak preriowy”, „traktor”, „nadbrzeże”.
Powyższe fakty świadczą również o tym, że na żadnym z obszarów hamaki nie są zakazane. „W miarę gdy lata upływają, dochodzi do usuwania plakatów, z informacją 'nie deptać trawy'. To obrazuje czym jest wolność, kiedy robisz to na co masz ochotę bez wymaganej czyjejś zgody”.
W zasadzie, ostrzega, podstawą jest technika i sam kontakt fizyczny. W książce Torrealby możemy znaleźć zdanie: „trzeba sobie zdać sprawę z tego, że rozmiar ma znaczenie: rozmiar miłości, pożądania i wyobraźni”. Wystarczy tylko rozwiesić hamak i kołysać się.
Tłumaczenie ze strony:http://www.bbc.co.uk/mundo/america_latina/2010/03/100301_1220_venezuela_hamaca_mes.shtml